Jurčkove hiše so zgrajene
Na natečaj Mreže gozdnih vrtcev in šol Slovenije z naslovom Jurčku bomo pomagali hišico zgraditi se je prijavilo 24 šol in vrtcev iz celotne Slovenije. Vse izdelke smo skrbno pregledali in izbrali ideje ter predloge, ki so poleg gradnje hiše zajemali celosten pristop pri uresničevanju razpisne naloge. Iskali smo gozdne zgodbe, ki bodo otrokom ostale v spominu. Delčke zgodb, ki so jih otroki in njihovi pedagogi doživljali, si lahko preberete v spodnjih zapisih.
Nagrade razpisa prejmejo:
Prva nagrada: OŠ Mirna Vrtec Deteljica – skupina Barvice in Center za sluh in govor Maribor – organizacijska enota Vrtec
Druga nagrada: OŠ Slivnica pri Celju – PŠ Prevorje
Tretja nagrada: OŠ Vič, Ljubljana, OŠ Žužemberk – PŠ Šmihel in OŠ Selnica ob Dravi – PŠ Sv. Duh
Prvonagrajenci prejmejo nahrbtnike Varuh gozdnih skrivnosti, drugonagrajenci majice Varuh gozdnih skrivnosti in tretjenagrajenci zvezke in svinčnike Varuh gozdnih skrivnosti.
Maja Martinčič in Barbara Ilnikar, OŠ Mirna Vrtec Deteljica: “Od vrtca do gozda smo hodili približno 20 minut. Vsak dan pred pričetkom smo tudi razgibavali svoje telo in tako imeli jutranjo gozdno telovadbo z gozdnimi rekviziti. Bivališče smo gradili kar 14 dni. Do bivališča je pot vodila po različnih reliefih. Vsak dan smo na poti opazili kaj zanimivega. Vsak je prispeval nekaj po svojih močeh in sposobnostih. Otroci so bili predvsem popolnoma samostojni pri prenašanju vej, nabiranju kamnov ob potoku, zaščiti bivališča …Vzgojiteljici sva ves čas skrbeli za varnost, jim pomagali dvigovati težke veje, jim narezali veje z listi in jim dovolili, da uživajo v samem procesu. Še danes se vračamo, ostal pa nam je še en problem. Še nikoli nismo opazili Jurčka. “Zakaj ga nikoli ne srečamo?” sprašujejo otroci. Hm … Mogoče pa prihodnjič.
Mihaela Lampret, Center za sluh in govor Maribor: “Ker gibanju pripisujemo velik pomen, se mi je zdel projekt še posebej primeren za našo skupino otrok, saj otroci tako z gibanjem raziskujejo svet okoli sebe, ob tem pa razvijajo svoje kognitivne, socialne in čustvene sposobnosti. Zaradi svojih posebnosti v razvoju potrebujejo veliko spodbud, vodenja in pomoči. Za izhodišče smo uporabili slikanico Franček rad pomaga. V gozdu so otroci samostojno pričeli z gradnjo. Moj cilj je bil, da je izdelek izključno njihov. Poskrbeli smo za varnost otrok obenem pa dopuščali dovolj možnosti za izražanje želja, potreb in interesov. Otroci brez primanjkljajev so k aktivnemu sodelovanju spodbujali otroke s posebnostmi v razvoju in pri tem so vsi zelo uživali. Kmalu se vrnemo, saj nas zanima, ali bo naša hišica postala prebivališče oz. nov dom kakšne gozdne živali.”
Maša: “Pri palčkovi hišici smo se najbolj trudile s stenami – bilo je težko, ker smo veje morale prepletati okoli drevesa. Ob hiški je hišna številka iz srobota: 8. To številko je naredila narava sama, me pa uporabile. Zelo je bilo težko, ko smo morale nositi velike kamne. A vendar je bilo zabavno, seveda bomo z gradnjo nadaljevale.”
Anej: “Pri šotoru Varuhov gozd je zelo veliko dela. Morali smo iskati velike veje in jih dvigniti visoko. Postavili smo tudi fračo velikanko, naši načrti so še obzidje iz kamenja in top. Vsakič, ko gradimo, zelo veliko naredimo in to nas zelo veseli.”
Monika König in Urša Plešnar, OŠ Vič: “Ob nadzoru so žagali veje in jih vlekli okoli 20 metrov do hiške. Ogrodje so prekrili in jo dokončali. Hiška ima okna in vrata. Čeprav so bili vsi umazani, so bili ponosni na svoj hišico in delo. Še posebej pa so bili navdušeni, da so lahko veje žagali sami.”
Maja Papež, OŠ Žužemberk – PŠ Šmihel: “Z učenci se skoraj dnevno odpravimo v naravo, kjer ustvarjamo, spoznavamo drevesne vrste, preštevamo, oblikujemo črke in izdelujemo gozdne hiške. Učenci so jo izdelali skoraj popolnoma samostojno, učiteljici pa sva preverili ali je hiška dovolj trdna in varna za uporabo.”
OŠ Selnica ob Dravi – PŠ Sv. Duh na Ostrem Vrhu: “Ker je tudi pri nas žal vetrolom naredil ogromno škode, so se učenci odločili narediti hišo kar iz vej podrtih dreves. S tem smo dosegli pomemben cilj, ki temelji na spoštovanju okolja in narave. Od ideje do izvedbe in končnega izdelka so učenci realizirali sami, učiteljici sva jim bili samo v oporo. Zgradili smo hiško, ki je dovolj velika za Jurčka in vse učence.”
Vsem nagrajencem iskreno čestitamo, obenem pa se zahvaljujemo vsem šolam in vrtcem, ki so se udeležili razpisa in pri tem pokazali veliko mero veselja in idej. Obenem vas vabimo, da se nam pridružite tudi v naslednjem šolskem letu.