GOZDNI VRTEC CERŠAK

Avtorica: Barbara Škerlec, Vrtec Ceršak

 Mreža gozdnih vrtcev in šol Slovenije deluje od leta 2012, ko je projekt podprlo več institucij med drugim tudi Zavod RS za šolstvo in Pedagoška fakulteta v Ljubljani. V Vrtcu Ceršak smo se Mreži pridružili v letu 2017. Vsi akterji vedno znova ugotavljajo/mo, kako pomembno je, da otroke vrnemo nazaj v naravna okolja. Trenutno je v Mrežo vključenih 140 ustanov iz Slovenije in zamejstva in pridružujejo se ji vedno nove.

Zakaj ravno gozdni vrtec? Mnogi odrasli se nostalgično spominjamo svojega otroštva in naše povezanosti z naravo. Pa ne gre le za nostalgijo, pač pa tudi za znanstvena dognanja o razvoju možganov in učenju otrok. Otroci so naravni raziskovalci, imajo prirojeno potrebo po gibanju in željo po reševanju problemov. Z zaprtjem v premajhne notranje prostore, jim kratimo njihove osnovne potrebe. Gozd pa jim da prostor. Tisoč možnosti za opazovanje, raziskovanje, eksperimentiranje, kreativnost. Ko opazuješ otroke v gozdu, lahko vidiš, da so bolj sproščeni, umirjeni, sodelovalni, pripravljeni delati napake in se iz njih učiti. Otroci razvijejo višjo stopnjo koncentracije, so bolj motivirani za delo, imajo boljšo samopodobo. Njihove gibalne sposobnosti so bolje razvite.

Spoznati razvojni krog žabe preko slikanic in sodobne tehnologije je lahko zanimivo. V mlaki videti mrest, se ga dotakniti, opazovati paglavce in prave žabe – to pa je izkušnja, ki ti zagotovo ostane za vedno. Učiti se o različnih drevesih v igralnici, ali pa v gozdu drevo objeti, povonjati smolo, ki se cedi, nabrati njegove liste in plodove, je nekaj popolnoma različnega. Peti pesmico o potočku, ko vanj mečeš kamenčke je svojevrstno doživetje. Naravo je treba začutiti z vsemi svojimi čutili – in dala nam bo ogromno.

 Razvojna področja in vsebine, ki jih razvijamo skozi gozd:

  • Razvijanje jezikovnih kompetenc in domišljije.
  • Sodelovanje in skupno veselje ob rezultatih.
  • Pogled iz drugačne perspektive. Da o mišicah rok ne govorimo.
  • Ljubezen do narave v otroštvu, bo rodila odgovoren odnos do narave v odrasli dobi.
  • Spoznavanje dreves z vsemi čutili.
  • S košarami po gozdne zaklade. Otroci gozdnega vrtca občudujejo najmanjše zaklade narave, ki jih odrasli pogosto prezremo. So odlični opazovalci in raziskovalci.
  • Ustvarjalni ples v gozdu. Ni ga boljšega plesnega parketa.
  • Kadar sodelujemo, smo uspešnejši.
  • Inovacije. Če nimamo, si pa izdelamo.
  • Nobena ovira, noben hrib nas ne ustavi. Vztrajnost. Veselje ob doseženem cilju je nepopisno.
  • Agregatna stanja vode, prosojnost, lomljenje svetlobe. Gozdni laboratorij.
  • Fizika. Težišče. V gozdu je to zelo zabavno.
  • Premagati svoje strahove – kaj ni to nekaj najtežjega v  življenju? Naši otroci že vadijo.
  • Razvoj fine motorike. Predpogoj za uspešno pisanje.
  • Gozdna malica. Sadje še nikoli ni bilo tako okusno, kot v gozdu.
  • Znanstveno preverjanje in poimenovanje gozdnih zakladov.
  • Živali spoštujemo – zato jih po opazovanju vrnemo v njihovo naravno okolje.
  • Odkritje, da blato lahko  uporabimo kot gradbeni material.
  • Naravo pogledati od blizu. Neprecenljivo.
  • Gibalni izzivi na vsakem koraku.
  • Izraz na obrazu pove, kako se počutimo, ko lahko svobodno uresničujemo svoje potrebe.
  • Gradijo se trdna prijateljstva.
  • Dober občutek, ko si na vrhu sveta.
  • Le s čim drevesa srkajo hrano?
Mag. Natalija Gyӧrek 13.07.2020
Nazaj
Nazaj